Μετά τη μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά, σε διάρκεια, περίοδο της Black Friday, πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα επέλεξαν να παρατείνουν για ολόκληρη την τρέχουσα εβδομάδα και τη Cyber Monday.

Έτσι η περίοδος των δύο μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων ξεπέρνα φέτος το δεκαπενθήμερο, προθερμαίνοντας ουσιαστικά την αγορά ενόψει των γιορτών των Χριστουγέννων, σε μία χρονιά άλλωστε που δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.

H εμπορική κίνηση ήταν αυξημένη το τριήμερο κατά το οποίο κορυφώθηκαν οι προσφορές, 25 έως 27 Νοεμβρίου, ιδιαίτερα για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως ηλεκτρονικά προϊόντα, ηλεκτρικές συσκευές, καλλυντικά, έπιπλα, είδη σπιτιού καθώς και επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης.

Ικανοποίηση από πλευράς των εμπόρων καταγράφηκε στο κέντρο της Αθήνας, σε περιοχές όπως Γλυφάδα, Χαλάνδρι και Πειραιάς αλλά και στα πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης οι συναλλαγές του τριημέρου εμφανίζονται στα εμπορικά καταστήματα αυξημένες κατά 10-12% σε σχέση με πέρσι. Ο εκτιμώμενος αριθμός ξεπερνά τα 3 εκατ. αγορές και ο εβδομαδιαίος τζίρος λιανικών πωλήσεων τα 300 εκατ. ευρώ. Αυξημένη κατά 15-20% φαίνεται και η μέση αξία της απόδειξης των περίπου 100 ευρώ από πέρσι, τουλάχιστον για 1 στους 4 καταναλωτές, σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Ενίσχυση και των ηλεκτρονικών αγορών

Πολλοί ήταν και οι καταναλωτές που επέλεξαν τα online καταστήματα για τις αγορές τους καθώς μετά την πανδημία είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Κάτι άλλωστε που αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια της τρέχουσας εβδομάδας με τη Cyber Monday που απευθύνεται άλλωστε στα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας bestprice.gr την περίοδο της Black Friday, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα, με την αξία του μέσου καλαθιού επίσης να αυξάνεται κατά 21%. Οι καταναλωτές επέλεξαν στις ηλεκτρονικές αγορές τους, προϊόντα τεχνολογίας (+51.80%) βρεφικά και παιδικά είδη (+40.97%), προϊόντα μόδας (+36.34%) αλλά και τα είδη σπιτιού (+25.04%).

Μετά το τέλος και των προσφορών της Cyber Monday μπαίνουμε και επίσημα στην εορταστική περίοδο, με τον εμπορικό κόσμο να προσδοκά ότι η αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης που παρατηρείται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου θα συνεχιστεί και στην περίοδο που καταγράφουν τον χριστουγεννιάτικο τζίρο τους.