Μετά από αρκετά χρόνια «κυριαρχίας» όσον αφορά το πιο αγαπημένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, το Facebook δείχνει πλέον να είναι ένα social medium που χρησιμοποιείται κυρίως από τις μεγαλύτερες ηλικίες καθώς οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου στρέφονται προς μέσα όπως είναι το Instagram και το ταχέως αναπτυσσόμενο TikTok με το YouTube να παραμένει πάντως μία σταθερή αξία.

Αυτό είναι ένα βασικό συμπέρασμα μίας έρευνας που πραγματοποίησε πρόσφατα η εταιρεία Humble, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 4000 χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι, κατά μέσο όρο, διαθέτουν λογαριασμούς σε 5-7 διαφορετικά social media. Οι νεαρές ηλικίες δείχνουν να προτιμούν το TikTok και το Instagram, ενώ εκείνες άνω των 35 ετών χρησιμοποιούν κυρίως το Facebook αλλά και το Instagram. Μάλιστα, το TikTok δείχνει να είναι το μέσο με το πιο φανατικό κοινό, δεδομένου ότι οι χρήστες σε ποσοστά που κυμαίνονται σε επίπεδα άνω του 60% ανάλογα με την ηλικιακή κατηγορία περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο συγκεκριμένο μέσο.

Σύμφωνα με την έρευνα της Humble, τα πιο αγαπημένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα είναι:ht

  • Instagram – 35,99%
  • TikTok – 23,03%
  • YouTube – 15,13%
  • Facebook – 12,22%
  • Pinterest – 5,07%
  • Άλλο – 14,87%
  • Κανένα – 6,31%

Αυτό που πρέπει να διευκρινισθεί είναι πως οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν αφορούν το πόσο χρησιμοποιεί κανείς ένα μέσο αλλά ποιο είναι αυτό που του αρέσει περισσότερο να ασχολείται.

Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι το Instagram είναι το μέσο εκείνο μέσω του οποίου είναι πιο πιθανό ένας χρήστης να επιλέξει να επισκεφτεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για κάποια αγορά. Μάλιστα, το 50% των χρηστών του Instagram δηλώνουν ότι επηρεάστηκαν από κάποιο post προκειμένου να κάνουν κάποια αγορά. Είναι ακόμη ενδιαφέρον ότι σε ποσοστό 42% οι χρήστες δηλώνουν ότι βλέπουν τόσο posts όσο και stories, ενώ το 25% δηλώνει ότι βλέπει μόνο stories και το 26% μόνο posts.

Ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών στο Instagram υπολογίζεται μεταξύ 3,8 και 4,4 εκατ. και σε αντίστοιχα επίπεδα κινείται ο αντίστοιχος για το Facebook. Σύμφωνα με την ανάλυση της Humble, το πρόβλημα με το Facebook είναι πως το εγκαταλείπουν οι νέες γενιές αν και στις ηλικίες άνω των 35 ετών παραμένει αρκετά δημοφιλές.

Η ανερχόμενη «δύναμη» είναι σίγουρα το TikTok, το οποίο, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Humble, έχει φθάσει πλέον στα 3,5 εκατ. χρήστες στην Ελλάδα. Οι χρήστες του μέσου δαπανούν πάνω από 2 ώρες ημερησίως στο TikTok και το 38% δηλώνει ότι περνά από 4 ώρες κάθε μέρα βλέποντας τα μικρής διάρκειας videos που το έχουν κάνει τόσο δημοφιλές. Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο ότι το 40% των χρηστών του TikTok το χαρακτηρίζουν ως μία εφαρμογή που είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ του Netflix και ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι -προς το παρόν τουλάχιστον- Instagram και TikTok είναι περισσότερο «συναγωνιστές» παρά «ανταγωνιστές» καθώς οι χρήστες ασχολούνται και με τα δύο μέσα.

Σε αριθμό χρηστών, πάντως, το πιο δημοφιλές μέσο είναι το YouTube με 7,4 ενεργούς Έλληνες χρήστες, το οποίο έχει εξελιχθεί στην δεύτερη πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης. Από τα υπόλοιπα μέσα, το LinkedIn έχει περίπου 2,1 εκατ. χρήστες στην Ελλάδα και είναι αρκετά δημοφιλές στις ηλικίες 25-34 και 45-54 ετών και είναι το κορυφαίο δίκτυο επαγγελματικής δικτύωσης. Αρκετά δημοφιλές είναι και το Pinterest με 1,69 εκατ. Έλληνες να έχουν προφίλ στο συγκεκριμένο μέσο, ενώ το αντίστοιχο νούμερο για το Twitter είναι περίπου στις 707 χιλιάδες.