Υποβαθμίζονται τέσσερα Δημοτικά σχολεία σε Ροβιές, Πήλι, Κήρινθο και Αγία Αννα, ενώ στο Δημοτικό Σχολείο Πευκίου καταργείται το ολοήμερο τμήμα

Ούτε τα σχολεία της πολύπαθης βόρειας Εύβοιας δεν έμειναν ανεπηρέαστα από το μπαράζ συγχωνεύσεων που έχει σαρώσει ολόκληρη τη χώρα. Αυτό δείχνει την άκρως επιθετική πολιτική του υπουργείου Παιδείας, το οποίο επιχειρεί να υποβαθμίσει ακόμα και τα σχολεία των περιοχών που επλήγησαν ανεπανόρθωτα.

Πολιτική αναλγησίας

Την περασμένη Τετάρτη οι Σύλλογοι Γονέων των Δημοτικών Σχολείων Κηρίνθου και Πηλίου στην Εύβοια πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για να πουν ένα ηχηρό “όχι” σε αυτές τις αντιεκπαιδευτικές παρεμβάσεις, ενώ οι μαθητές απέχουν τις τελευταίες μέρες από τα μαθήματά τους.

Συνολικά στην πυρόπληκτη βόρεια Εύβοια υποβαθμίζονται τέσσερα Δημοτικά σχολεία στα χωριά Ροβιές, Πήλι, Κήρινθο και Αγία Αννα, ενώ στο Δημοτικό Σχολείο Πευκίου καταργείται το ολοήμερο τμήμα. Παράλληλα, η μπάλα πήρε και τις ευρύτερες περιοχές της Χαλκίδας, όπου προωθούνται συγχωνεύσεις τμημάτων σε Δημοτικά σχολεία σε Μπούρτζι, Ανθηδώνα, Καλοχώρι, Αυλίδα, Κάνηθο και Λάμψακο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εν μέσω πανδημίας τμήματα με 27 και 28 μαθητές.

Σε επιστολή που έστειλε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Πευκίου στην υπουργό Παιδείας ανέφερε πως οι μαθητές του Δημοτικού προχωρούν σε αποχή από τα μαθήματα εξαιτίας της απόφασης για οριστική παύση λειτουργίας του ολοήμερου και τη μετατροπή του από πενταθέσιο σε τετραθέσιο σχολείο χωρίς να ερωτηθούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Κατακεραυνώνοντας την υπουργό Παιδείας, ανέφεραν: «Εφόσον δεν ενεργήσατε όταν έφτασε η φωτιά στο σχολείο μας, εφόσον δεν ενεργείτε ούτε σήμερα στο ενδεχόμενο να πλημμυρίσει το σχολείο μας, εφόσον δεν τοποθετήσατε αναπληρωτή δάσκαλο ως οφείλατε, εφόσον με αυτές σας τις ενέργειες δεν επιτρέψατε τη λειτουργία του ολοήμερου, εφόσον με αυτές τις ενέργειες αποκλιμακώνετε το επίπεδο μάθησης των παιδιών μας και ζητάτε σήμερα, τέλη Οκτώβρη, να αλλάξει ριζικώς η ροή λειτουργίας μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας και με αυτές σας τις ενέργειες διαπιστώνεται ο υποβιβασμός του σχολείου μας, εφόσον δεν παρατηρείται καμία ένδειξη ευαισθησίας από μέρους σας μολονότι οι ενέργειές σας αφορούν τα παιδιά μας, σας ενημερώνουμε ότι τα παιδιά μας δεν θα αποτελέσουν πειραματόζωα των ενεργειών σας και θα απέχουν από τον υποβιβασμό των προσωπικοτήτων τους».

Επιστολή του περιφερειάρχη

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας αναγκάστηκε να στείλει ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός προκειμένου να μην υποβιβαστούν πέντε σχολεία στην πολύπαθη βόρεια Εύβοια, υπογραμμίζοντας ότι προτίθεται να συνδράμει, ξεπερνώντας για ακόμη μία φορά τα τυπικά όρια των αρμοδιοτήτων του, αναλαμβάνοντας οποιαδήποτε σχετική δαπάνη μισθοδοσίας και ασφάλισης εκπαιδευτικών για την πλήρωση των κενών θέσεων.

«Μια τέτοια εξέλιξη θα επιβάρυνε έτι περισσότερο μια κοινωνία που ήδη αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα και θα ήταν τροχοπέδη στην εθνική προσπάθεια ανασυγκρότησής της. Προς τούτο, αποτελεί επιτακτική και αδήριτη ανάγκη να διατηρηθούν και φυσικά να καλυφθούν όλες οι υφιστάμενες θέσεις των εκπαιδευτικών που απαιτεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων» ανέφερε χαρακτηριστικά στην επιστολή.

Στη Βουλή οι συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία της Ηπείρου

Εξηγήσεις ζητούν οι Ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Τζούφη, Γεροβασίλη, Κάτσης και Μπάρκαςhttps://975ac7bab645895b076a97755a8f9a38.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-38/html/container.html

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσαν οι Ηπειρώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. Μερόπη Τζούφη,  Όλγα Γεροβασίλη, Μάριος Κάτσης και Κωνσταντίνος Μπάρκας ζητώντας εξηγήσεις για την υποβάθμιση σχολείων και τη συγχώνευση τμημάτων σε σχολεία των Ιωαννίνων, της  Άρτας, της Θεσπρωτίας και της Πρέβεζας.

Όπως τονίζουν, το υπουργείο Παιδείας, αντί να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, υποχρεώνει τους μαθητές να συγχρωτιστούν σε μεγαλύτερα τμήματα και να αλλάξουν εκπαιδευτικό και τμήμα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Επισημαίνουν ακόμα ότι με το ποσοστό εμβολιασμού στην ηλικιακή κατηγορία 0-17 ετών να παραμένει χαμηλό (8,1%), οι σχετικές εντολές της πολιτικής ηγεσίας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στερούνται κάθε παιδαγωγικής και υγειονομικής λογικής.

Επίσης, ειδική αναφορά κάνουν στις συγχωνεύσεις δώδεκα τμημάτων σε σχολεία της Ηπείρου, ενώ τονίζουν πως προβλέπονται περαιτέρω συγχωνεύσεις σε δεκάδες σχολεία στους Νομούς Ιωαννίνων,  Άρτας, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας.

Τέλος, αναφέρουν ότι σημαντικά προβλήματα καταγράφονται στην Παράλληλη Στήριξη, τα Τμήματα  Ένταξης παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης με δεκάδες κενά, ενώ κρίσιμες ελλείψεις υπάρχουν και στα Ειδικά Σχολεία.

Στο πλαίσιο αυτό, ζητούν από τη Νίκη Κεραμέως να απαντήσει:

– Τι εξυπηρετούν οι υποβαθμίσεις σχολείων και οι συγχωνεύσεις τμημάτων πέρα από την αποφυγή πρόσληψης εκπαιδευτικών; Ποιο είναι το εκτιμώμενο παιδαγωγικό όφελος σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και με ποια κριτήρια πραγματοποιούνται οι συγχωνεύσεις;

– Γιατί μετά από δύο χρόνια πανδημίας και κλειστών σχολείων τα τμήματα μεγεθύνονται αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σύμφωνα και με τις εισηγήσεις του ΕΟΔΥ;

– Τι προτίθεται να πράξει για τα εκατοντάδες κενά που καταγράφονται στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Ηπείρου; Πώς και πότε θα καλυφθούν οι ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη;