Να κάνει coming out ένα επιτυχημένο, αναγνωρίσιμο πρόσωπο ως αυτιστικός είναι ένα τεράστιο βήμα για την αποστιγματοποιηση των νευρολογικών αναπτυξιακών διαταραχών, σχολιάζει το θέμα του provocateur.gr. Ο συντάκτης αναγνωρίζει «στο πρόσωπό ενός αθλητή που φόρεσε την φανέλα της Εθνικής και στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής», έναν άνθρωπο που «δεν χρειάζεται καμία λύπηση ή συμπόνια», που συμβάλει στο να «σπάνε τα στερεότυπα για το Άσπεργκερ και το ευρύτερο φάσμα του αυτισμού».

Ο Δημήτρης Παπανικολάου το μόνο που αξίζει είναι ο σεβασμός μας. Τι έγραψε:  “Ο γιατρός που επισκέπτομαι εδώ και χρόνια και κάνουμε συζητήσεις μου λέει έχεις στοιχεία Άσπεργκερ, απλά είσαι ενήλικας και είναι πιο δύσκολη η επίσημη διάγνωση και επίσης σε άτομα ιδιαίτερα υψηλής λειτουργικότητας όπως εσύ αχρείαστη.  Άσε μας βρε γιατρέ του λέω που έχω Άσπεργκερ το οποίο φυσικά περιλαμβάνεται στο φάσμα του αυτισμού.  Μας έχετε βάλει μια ταμπέλα σε όλους συνεχίζω και μια <ασθένεια> στον καθένα.  Έχω κάνει αθλητική καριέρα επί 20 έτη σε επαγγελματικό επίπεδο.https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FdimPapanikolaou77%2Fposts%2F2330059730462243&show_text=true&width=500

Αυτό είναι το πρόβλημα  μου λέει, η άγνοια που ξεκινάει από το  γεγονός ότι το ανέφερες ως <ασθένεια> και που είναι και η άγνοια των πολλών και δεν μπορούν να καταλάβουν την διαφορετική προσέγγιση που έχουν τα άτομα που βρίσκονται στο φάσμα.  Καταρχάς, συνεχίζει, μάθε ποιοι είχαν η έχουν Άσπεργκερ και η παρέα θα σου αρέσει.  Απλά δεν θα σου αρέσει το Μπούλινγκ που πιθανόν να δεχθείς, όπως γίνεται και με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού.

Αποφάσισα να το μοιραστώ αλλά και να δράσω.  Όχι για τον εαυτό μου, αλλά για όλους.

Έχω πλέον πλήρη γνώση του φάσματος αυτισμού  για όλες τις βαθμίδες λειτουργικότητας.  Αλλά παρ’ ότι περνάω ώρες κάθε ημέρα με τον εαυτό μου (εαυτισμός) στην ουσία μόνος δεν έχω μεγάλες δυνάμεις όπως και κανείς μας.  Γι’ αυτό σας παρουσιάζω τους πρεσβευτές  εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανάπτυξης κοινωνικών και αθλητικών δεξιοτήτων παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και που ετοιμάζονται εδώ και μήνες, τα οποία εκτός των άλλων περιέχουν ΣΥΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ με <τυπικά> παιδιά, με την βοήθεια του φίλου και ειδικευμένου στο θέμα Γιάννη Τσουμπρή και θα βγουν στην επιφάνεια όταν θα είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι.

Νικο και Γιάννη καταρχάς όταν σας είδα δίπλα δίπλα να συζητάτε ανατρίχιασα. Ενώνετε γενιές, ενώνετε ηλικίες, ενώνετε ανθρώπους, εμπνέετε και μας οδηγείτε.

Αν η εμμονή που είχα από τον Απρίλιο να ενωθείτε,  μη σκεπτόμενος τίποτα άλλο πρωί μεσημέρι βράδυ επί 5 μήνες, περιλαμβάνεται στο φάσμα δέχομαι τη διάγνωση του γιατρού με μεγάλη μου χαρά.

Σας ευχαριστώ που δεχθήκατε να βάλετε το τεράστιο όνομα σας δίπλα από ιερό σκοπό. Άλλωστε όπως εσείς ξέρετε όσο κανείς, όλοι είμαστε ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ και πρέπει να είμαστε και όλοι ΙΣΟΙ”.

Τα άτομα με αυτισμό βρίσκονται στις ομάδες υψηλού κινδύνου για bullying. Οι λόγοι για αυτό είναι κυρίως η δυσκολία στην επικοινωνία με τους άλλους, η δυσκολία στην κατανόηση των κοινωνικών κανόνων και η δυσκολία να αντιληφθούν τις εκφράσεις του προσώπου και την στάση του σώματος κάποιου άλλου. Το Interactive Autism Network (2012) αναφέρει ότι το 63% των παιδιών στο Φάσμα έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού. Οι μαθητές με ΔΑΦ προτιμούν να παίζουν μόνοι και αυτή η απομόνωση, χωρίς την υποστήριξη των συμμαθητών, τους κάνει ευάλωτους σε εκφοβισμό. Επίσης μπορεί να μιλάνε με έναν ασυνήθιστα μηχανικό, επίσημο ή «ξύλινο» τρόπο, να συμπεριφέρονται εκκεντρικά ή να κάνουν ανάρμοστα σχόλια.

Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ενημερωθούμε και να μιλήσουμε για συμπερίληψη.