Ανοίγουν εκ νέου οι βρεφονηπιακοί – παιδικοί σταθμοί χωρίς μάσκες και τεστ για τα παιδιά, αλλά με αυστηροποιημένο πρωτόκολλο για τους εκπαιδευτικούς.

Eπιστρέφουν επίσης στη δια ζώσης λειτουργία και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, αλλά και τα μουσικά εκπαιδευτικά ιδρύματα μόνο για ατομικά μαθήματα, με αναλογία ένας μαθητής ανά έναν καθηγητή.

Ακόμη, από αύριο ξεκινούν οι πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις σε ΙΕΚ και κολέγια.

Πώς θα λειτουργούν οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί

Σε αντίθεση με τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί στους παιδικούς σταθμούς υποχρεούνται δύο φορές την εβδομάδα να κάνουν self test και να φορούν μάσκα καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους, όπως υπογράμμισε σε τηλεοπτική συνέντευξή της η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου.

«Αυστηροποιούμε το πρωτόκολο σε σχέση με την προηγούμενη φορά που οι εκπαιδευτικοί είχαν ξεκινήσει με προαιρετικές μάσκες», σημείωσε η κ. Μιχαηλίδου μιλώντας στο OPEN.

«Τα παιδιά, επειδή το συζητήσαμε έντονα με τους λοιμωξιολόγους έχουν πολύ ευαίσθητη ηλικία για να κάνουν σελφ τεστ. Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά εγγράφονται στους παιδικούς σταθμούς από την ηλικία των τριών μηνών. Ωστόσο, εφιστούμε την προσοχή στους γονείς, έτσι ώστε όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί να εμβολιαστούν και να τηρούν όλα τα μέτρα υγιεινής κατά της πανδημίας για να γίνονται το καλό παράδειγμα για όλους και περισσότερο για τα παιδιά τους», σημείωσε η κ. Μιχαηλίδου.

Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου παράλληλα εξήγησε τι είναι ο ψηφιακός έλεγχος των βρεφονηπιακών σταθμών αλλά και το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα επαναλειτουργήσουν από αύριο οι βρεφονηπιακοί σταθμοί. Όπως είπε, για πρώτη φορά εισάγεται πρόγραμμα στους σταθμούς, η λειτουργία των οποίων στο άμεσο μέλλν, θα μπορεί να ελεγχεί ψηφιακά με την εισαγωγή μιας νέας εφαρμογής στα κινητά των γονέων.

«Για πρώτη φορά το κράτος θα είναι υπεύθυνο για το τι διδάσκεται στους σταθμούς καθώς μέχρι σήμερα, η Πολιτεία ήταν υπεύθυνη για την προστασία των παιδιών, το κτηριολογικό και το κομμάτι της στελέχωσης. Ωστόσο, οφείλουμε να διαμορφώσουμε συνθήκες ισότητας της ευκαιρίας. Έτσι, για πρώτη φορά θα μπουν προγράμματα που θα διδάκονται επί δίωρο στους παιδικούς σταθμούς. Έχουμε ήδη συστήσει επιτροπή ειδικών από όλο τον κόσμο και ελέγχουμε για το ποια βιβλία, ποια παραμύθια, εικόνες και παιχνίδια είναι αυτά που αυξάνουν τις δεξιότητες των παιδιών», εξήγησε η κ. Μιχαηλίδου.

«Επίσης για πρώτη φορά εισάγεται η πρώιμη διάγνωση για να διαπιστωθεί αν τα παιδιά έχουν κάποιες διαταραχές, είτε αυτές προκύπτουν από το φάσμα του αυτισμού, είτε από άλλες νευρολογικές παθήσεις, δυσλεξία, ή κινητικές αναπηρίες. Τα παιδιά θα περνάνε από κάποια ειδικά τεστ. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ξεκινάει τον Ιανουάριο σε δύο γεωγραφικές περιφέρειες και από 2022 – 2023 θα το έχουμε σε όλη τη χώρα».

«Παράλληλα, εισάγουμε ρυθμιστικό πλαίσιο στα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, μεγάλο κομμάτι του οποίου βασίζεται σε ηλεκτρονική εφαρμογή παρακολούθησης, καθώς γνωρίζαμε ότι σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά δεν πήγαιναν πέντε ημέρες την εβδομάδα στους παιδικούς σταθμούς, παρόλο που υπάρχει οικονομική αποζημίωση από την Πολιτεία για τους ιδιοκτήτες. Τώρα με μια εφαρμογή στο κινητό θα μπορούν οι γονείς να κάνουν ένα ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, έτσι ώστε αυτά τα 110 εκατ. που δίνει η Πολιτεία να πηγαίνουν εκεί που πρέπει», κατέληξε η κ. Μιχαηλίδου.

https://player.glomex.com/integration/1/iframe-player.html?integrationId=yddswnmdjj9sltmo&playlistId=v-cbegj5eqtw0x-se