Σε συρρίκνωση του Μεγάλου Περίπατου προχωρά η δημοτική αρχή της Αθήνας, μπροστά, προφανώς, στις αντιδράσεις των κατοίκων και των εμπόρων από το χάος που προέκυψε από την εφαρμογή του.

Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, το έργο, όπως προκύπτει από όσα είπε ο δήμαρχος, Κ. Μπακογιάννης, στο επεισοδιακό δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας, θα περιοριστεί στους δρόμους όπου έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά (π.χ. Πανεπιστημίου) και θα αναιρεθεί εκεί όπου δεν εφαρμόστηκε ούτε δοκιμαστικά. Ο δήμος προτίθεται να αφήσει ελεύθερη την κυκλοφορία όλων των οχημάτων στην οδό Ερμού (από Αθηνάς έως Αγ. Ασωμάτων) και την Αθηνάς, αλλά και σε άλλους – τους περισσότερους μάλιστα – μικρότερους δρόμους του Εμπορικού Τριγώνου όπου υπάρχει συχνή «διαμπερής» κίνηση οχημάτων (π.χ. Πεσμαζόγλου, Ευριπίδου κ.λπ.). Ελεύθερη προτίθεται να αφήσει την κυκλοφορία όλων των οχημάτων και σε πολλούς δρόμους της περιοχής της Πλάκας.

Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε ουσιαστικά πλήρη αποκλεισμό της κίνησης των αυτοκινήτων στη συντριπτική πλειονότητα των δρόμων των παραπάνω περιοχών.

Πάντως, το δημοσίευμα υπενθυμίζει ότι παρά την σμίκρυνση του έργου, η δημοτική αρχή έχει ήδη προβεί σε υπέρογκες δαπάνες για να προμηθευτεί αστικό εξοπλισμό που τώρα δεν είναι απαραίτητος στο σύνολό του.

Από πλευράς «Λαϊκής Συσπείρωσης», ο Ν. Σοφιανός χαρακτήρισε τις «εκπτώσεις» ως ένα «πρώτο θετικό βήμα» αλλά για «το ξήλωμα αυτού του σχεδίου», ξεκαθαρίζοντας ότι η παράταξή του θα καταψηφίσει την εισήγηση.

«Δεν είναι αργά για να πάρει πίσω η δημοτική αρχή αυτό το σχέδιο. Αλλά δεν θα το πάρει πίσω γιατί εντοπίζει “λύσεις” μέσω τουριστικοποίησης και αλλαγής χρήσεων γης», είπε ο σύμβουλος της «Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας», Π. Κωνσταντίνου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η σύμβουλος της «Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής στην Αθήνα», Ντίνα Ρέππα, που κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για μετατροπή του Ιστορικού Κέντρου «σε θεματικό πάρκο-προαύλιο των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων».

Από την πλευρά της «Ανοιχτής Πόλης», ο Ν. Ηλιόπουλος επέμεινε να επισημαίνει στη δημοτική αρχή ότι η διαβούλευση που έχει συμφωνηθεί δεν εξελίσσεται με τον πιο δόκιμο τρόπο και ανάμεσα στα ερωτήματα που έθεσε προς τον δήμαρχο ήταν και ένα ερώτημα σχετικό με το ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών ζητώντας σχολιασμό από τον δήμαρχο. Το δημοσίευμα αποκάλυπτε ότι έχει ανατεθεί σε μεγάλη ιδιωτική εταιρεία – στην οποία εταίρος είναι ο Χρ. Ακριτίδης, επί χρόνια στέλεχος της Ν.Δ., διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» και αντιδήμαρχος επί Ντόρας Μπακογιάννη – μεγάλο μέρος της συγκοινωνιακής μελέτης του έργου. Κανένα σχόλιο δεν ακολούθησε από τον δήμαρχο.

Ωστόσο, η εισήγηση για τις αλλαγές στον Μεγάλο Περίπατο δεν κατέληξε καν σε ψηφοφορία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο δήμαρχος, τελευταία στιγμή, διαπιστώνοντας ότι δεν συγκεντρώνεται η απαιτούμενη πλειοψηφία, ανέβαλε την ψηφοφορία για το επόμενο δημοτικό συμβούλιο, που υπολογίζεται για τις 27 Ιουλίου.