Αντί η κυβέρνηση να απαντήσει στις δεκάδες εκκλήσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και κορυφαίου στελέχους της Νέας Δημοκρατίας για το πώς, πού και σε τι ποσά ανά μέσο ενημέρωσης διανεμήθηκαν τα κονδύλια της κρατικής διαφήμισης για την αντιμετώπιση της πανδημίας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επέλεξε να στοχοποιήσει συγκεκριμένο μέσο ενημέρωσης και να επιτεθεί στον ΣΥΡΙΖΑ.

«Όλη η φασαρία γίνεται από ένα συγκεκριμένο μέσο που συκοφαντεί τον πρωθυπουργό και την οικογένειά του, χωρίς κανένα ντοκουμέντο» ανέφερε ο Στέλιος Πέτσας κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, σε μια προσπάθεια να υποβαθμίσει το θέμα που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και έχει προκαλέσει ακόμα και την αντίδραση της Ντόρας Μπακογιάννη.

Πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος -φωτογραφίζοντας το «Documento»- έστρεψε τα βέλη του κατά του ΣΥΡΙΖΑ και του προέδρου του, ζητώντας: «Ο κ. Τσίπρας να ενημερώσει πόσα χρήματα δόθηκαν στο συγκεκριμένο μέσο προτίμησής του την περίοδο διακυβέρνησής του.

Είσης, τόνισε πως η λίστα θα δοθεί στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες «ποιοτικού και ποσοτικού ελέγχου» από το υπουργείο Οικονομικών. «Όταν ολοκληρωθούν αυτές οι πληρωμές τότε θα δοθεί η σχετική λίστα με τα ποσά στη δημοσιότητα», ανέφερε. 

Ο Στ. Πέτσας, επικαλούμενος σημερινά δημοσιεύματα ισχυρίστηκε για το «Documento» πως «φαίνεται να είναι ένα μέσο το οποίο έχει πάρει στην προηγούμενη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μεγάλα ποσά από τράπεζες και ορισμένες ΔΕΚΟ τα οποία ανέρχονται τουλάχιστον σε 1,8 εκατ. ευρώ». 

Μέρες τώρα η κυβέρνηση καλείται να δώσει τα στοιχεία και σφυρίζει αδιάφορα. Η τακτική της πλέον περνά σε άλλο επίπεδο με επιθέσεις στους πολιτικούς αντιπάλους της, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Η λίστα με τα ΜΜΕ που έλαβαν την κρατική χρηματοδότηση

Οι δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, προκάλεσαν την αντίδραση της εφημερίδας που έδωσε στη δημοσιότητα τα ποσά που έχει λάβει την περίοδο 2017-19.

Με ποσά απαντά το Documento

Το Documento «ήταν πάντα διάφανο ως εκδοτική επιχείρηση» απαντά στον κυβερνητικό εκπρόσωπο, δίνοντας μάλιστα στη δημοσιότητα πίνακα με τα ποσά από κρατικές διαφημίσεις που έλαβε από το 2017 έως το 2019. 

ΕΥΔΑΠ

  • 2017 – 16.864
  • 2018 – 31.992
  • 2019 – 15.500

Σύνολο 64.356

ΔΕΠΑ

  • 2017 – 20.832
  • 2018 – 12.958
  • 2019 – 6.076

Σύνολο 39.866

Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης

  • 2017 – 1.240
  • 2018 – 1.240
  • 2019 – 868

Σύνολο 3.348

ΕΥΑΘ

  • 2017 – 1.240
  • 2018 – 1.240
  • 2019 – 0

Σύνολο 2.480

ΔΕΗ

  • 2017 – 7.440
  • 2018 – 37.820
  • 2019 – 0

Σύνολο 45.260

Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής 

  • 2017 – 0
  • 2018 – 0
  • 2019 – 24.800 (Διαφήμιση κοινής λήψης για τη Συμφωνία Πρεσπών)

Σύνολο 24.800

Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

  • 2017 – 0
  • 2018 – 1.860
  • 2019 – 0
  • Σύνολο 1.860

ΕΛΤΑ

  • 2017 – 0
  • 2018 – 2.480
  • 2019 – 2.480

Σύνολο 4.960

Ελληνικό Κτηματολόγιο

  • 2017 – 0
  • 2018 – 0
  • 2019 – 6.200

Σύνολο 6.200

Σφοδρή επίθεση ΣΥΡΙΖΑ

«Ενώ ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να κρύβεται, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για ακόμη μία φορά πέταξε τη μπάλα στην εξέδρα για τη λίστα με τα ποσά που έλαβε κάθε Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης», τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση διατηρώντας ψηλά στην επικαιρότητα το θέμα και καλεί παράλληλα την κυβέρνηση «να δημοσιοποιήσει σήμερα τη λίστα (…)» καθώς όπως λέει «είναι ζήτημα Δημοκρατίας».

Προειδοποιεί, επίσης, τον υπουργό Οικονομικών, «να μην διανοηθεί να επιχειρήσει να αλλοιώσει τον κατάλογο των 1.232 Μέσων που κατέθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στα πρακτικά της Βουλής. Να μην τολμήσει να αφαιρέσει εκ των υστέρων τα ανύπαρκτα Μέσα, τα Μέσα εκτός του Οnline Μητρώου Media που παράνομα έλαβαν εντολές κρατικής διαφήμισης ή τα Μέσα που έλαβαν ποσά αναντίστοιχα με το μέγεθός τους».

Σε διαφορετική περίπτωση, «οι ευθύνες του ΥΠ.ΟΙΚ, όπως ήδη ισχύει για τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, δεν θα είναι μόνο πολιτικές».

Εξηγήσεις ζητά η ΕΣΗΕΑ

 Με την κυβέρνηση να υπεκφεύγει, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ απέστειλε την Πέμπτη (18/06) προς τον κυβερνητικό εκπρόσωπο επιστολή, με την οποία ζητεί συνάντηση για να ενημερωθεί για τα κριτήρια με τα οποία εντάχθηκαν τα ΜΜΕ στις καμπάνιες «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ» και «ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ» καθώς επίσης και για την πρόοδο του σχεδιασμού όσον αφορά τη στήριξη του έντυπου Τύπου.

*Tου Στράτου Ιωακείμ