Οι γλωσσικές διαταραχές στα μικρά παιδιά συνδέονται με την έκθεση τους στην οθόνη, υποστηρίζει μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στη Γαλλία την περασμένη Τρίτη.

Στο εκτενές της σχετικό ρεπορτάζ, η Liberation, χαρακτηρίζει την έρευνα αυτή ως «μία ακόμη πέτρα στον κήπο όλων αυτών που φωνάζουν για τις επιπτώσεις της οθόνης στην υγεία των παιδιών».

Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητική ομάδα του πανεπιστήμιου Inserm, δείχνει ότι ιδιαίτερα τα παιδιά που εκτίθενται στην οθόνη τις πρωινές ώρες, πριν πάνε στο σχολείο και δεν συζητούν το περιεχόμενο με τους γονείς τους, πολλαπλασιάζουν τον κίνδυνο να παρουσιάσουν γλωσσικές διαταραχές στην ηλικία των έξι.

Η έρευνα συμπεριέλαβε γονείς από 24 δήμους και το δείγμα αφορούσε παιδιά που γεννήθηκαν μεταξύ 1 Ιανουαρίου 2010 και 31 Δεκεμβρίου 2012. Σήμερα αυτά τα παιδιά είναι από 3,5 έως 6,5 ετών, στο ηλικιακό φάσμα δηλαδή που εκδηλώνονται οι γλωσσικές δυσλειτουργίες. 167 παιδιά που έχουν διαγνωστεί με γλωσσικές διαταραχές και 109 άτομα τα οποία η έρευνα ονομάζει «μάρτυρες» λαμβάνουν μέρος.

Η ερευνητική ομάδα διευκρινίζει πως όταν μιλά για οθόνη συμπεριλαμβάνονται όλα τα είδη, όχι μόνο η τηλεόραση. Οι υπολογιστές, τα τάμπλετ, οι κονσόλες παιχνιδιών ευθύνονται εξίσου για τις παρενέργειες που παρουσιάζουν τα παιδιά.

Από τα ερωτηματολόγια που κλήθηκαν να απαντήσουν οι γονείς προκύπτει μεταξύ άλλων ότι από τα παιδιά του δείγματος ηλικίας 15 μηνών το 5.1% έχει τηλεόραση στο δωμάτιο του, το 15% τη δική του κονσόλα παιχνιδιών, σε ποσοστό 16,1% έχουν το δικό τους τάμπλετ ενώ τα περισσότερα βρέφη αυτά περνούν μπροστά στην οθόνη μόνα τους το 40% του χρόνου τους!

Η έρευνα συγκρίνει τα παιδιά αυτά με τα άλλα των οποίων οι γονείς τα προστατεύουν από την έκθεση στην οθόνη και καταλήγει, πως τα παιδιά που παρουσιάζουν γλωσσικές διαταραχές είναι κυρίως αυτά που βρίσκονται μπροστά σε οθόνες για ώρα δίχως την παρουσία των γονιών και κυρίως τις πρωινές ώρες πριν πάνε σχολείο.

Τα παιδιά που παρουσιάζουν γλωσσικές διαταραχές κατά ένα ποσοστό 43% είναι εκτεθιμένο σε οθόνες περισσότερες φορές τη μέρα και για περισσότερη ώρα. Τα παιδιά που δεν παρουσιάζουν γλωσσικές διαταραχές, απαντούν ότι συνήθως συζητούν το περιεχόμενο που παρακολουθούν με τους γονείς τους σε αντίθεση με την πρώτη κατηγορία που λέει ότι σχεδόν ποτέ δεν συζητά σχετικά με το τι παρακολούθησε.

Επίσης το 44% των παιδιών με διαταραχές λέει ότι η τηλεόραση είναι μόνιμα αναμμένη στο σπίτι ανεξάρτητα αν κάποιος παρακολουθεί ή όχι.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές της έρευνας καταλήγουν ότι η υπερβολική έκθεση των μικρών παιδιών στην οθόνη, αποτελεί ξεκάθαρα θέμα δημόσιας υγείας.