Αν και η εικόνα που έχουμε γι’ αυτόν μοιάζει αναλλοίωτη, καθώς αυτή έχει μείνει από την κινηματογραφική του υπόσταση, από τις κλασικές του πια ταινίες «Νευρικός Εραστής» και «Μανχάταν», ο Γούντι Άλεν έχει μπει στα 84 και συνεχίζει να διατηρεί τη διάθεσή του για να κάνει κινηματογράφο, με τη γνωστή νεανικότητα, που τον διέπει, θα ‘λεγε κανείς με την ορμή ενός εφήβου, που διατηρεί μαζί με τα σπυράκια και την κινηματογραφική του ακμή.

Έτσι, μετά τα γνωστά προβλήματά του με τη δικαιοσύνη και τις διαφορές με την Amazon, ο Γούντι Άλεν μετακομίζει στη Χώρα των Βάσκων και στο Σαν Σεμπαστιάν, για να γυρίσει τη νέα του ταινία, βρίσκοντας χρηματοδότηση από την ισπανική εταιρία παραγωγής Mediapro, η οποία χρηματοδότησε ήδη δύο ταινίες του «Vicky Cristina Barcelona» (2008) και «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» (2011).

Η Κόντρα με την Amazon

Υπενθυμίζεται ότι προσφάτως ο Αμερικανός σκηνοθέτης μήνυσε την Amazon, τον διαδικτυακό κολοσσό, για καταχρηστική διακοπή συμβολαίου, κατηγορώντας την ότι αθέτησε τη συμφωνία που είχαν συνάψει για τη χρηματοδότηση της νέας του ταινίας «A Rainy Day in New York» («Μια Βροχερή Μέρα στη Νέα Υόρκη»), με εννέα εκατομμύρια δολάρια. Μια ταινία, τα γυρίσματα της οποίας έχουν ολοκληρωθεί, αλλά που ποτέ δεν βγήκε στις αίθουσες, καθώς η Amazon έβαλε τέλος στη συμφωνία με τον σκηνοθέτη, για τις αμφίβολες κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης που είχε κάνει εις βάρος του η θετή του κόρη Ντίλαν Φάροου και τις ενδεχόμενες αντιδράσεις σε περίπτωση καταδίκης του.

Στην Αγαπημένη του Ευρώπη

Η επιστροφή του Γούντι Άλεν στην Ευρώπη, που αγαπά και η αλήθεια είναι ότι κι εκείνη του το έχει ανταποδώσει, περισσότερο απ’ όσο η χώρα του, μπορεί να χαρακτηριστεί και ως η αρχή μιας δεύτερης καριέρας ή πιο σωστά η ευκαιρία για ένα αντάξιο φινάλε της πλούσιας σταδιοδρομίας του. Όπως έχει γίνει γνωστό, ο Νεοϋορκέζος δημιουργός θα κάνει τα γυρίσματά του στο Σαν Σεμπαστιάν, μια ειδυλλιακή παραθαλάσσια περιοχή, που ταιριάζει πλέον περισσότερο με την ωριμότητα – αν υπάρχει τέτοιο πράγμα στον Γούντι Άλεν – του διάσημου σκηνοθέτη, σεναριογράφου, ηθοποιού, συγγραφέα και κλαρινετίστα.

Λεπτομέρειες για την παραγωγή δεν έχουν δοθεί, καθώς το σχέδιο βρίσκεται στο αρχικό του στάδιο, όπως έχει δηλώσει και ο Καταλανός ιδρυτής της Mediapro Τζάουμα Ράουρας.

Πρωταγωνιστής σε ένα δράμα μίσους

Δεν γνωρίζουμε αν περίμενε ποτέ ο Γούντι Άλεν να βρεθεί ως πρωταγωνιστής σε μια περιπέτεια, που θα μπορούσε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη, αλλά όλα ξεκίνησαν, όπως έχει διακωμωδήσει σε πολλές του ταινίες, από ένα διαζύγιο – ίσως και από τον γάμο που προηγήθηκε. Αυτός και η σύζυγός του, επίσης, διάσημη ηθοποιός του παρελθόντος, Μία Φάροου, ενεπλάκησαν σε μία δικαστική διαμάχη, περισσότερο όμως μια ιστορία μίσους, μετά τη διάλυση του γάμου τους, κατά τη διάρκεια της οποίας η πρώην σύζυγός του ισχυρίστηκε ότι ο Γούντι Άλεν στο παρελθόν είχε κακοποιήσει σεξουαλικά την κόρη τους, κατηγορία την οποία έχει αρνηθεί ο σκηνοθέτης. Η υπόθεση, φάνηκε ότι θα έκλεινε το 1993, όταν μετά από επτάμηνη έρευνα από ιατρική ομάδα, που είχε οριστεί από τις αρχές, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι καταγγελίες ήταν αβάσιμες. Ωστόσο, το Φεβρουάριο του 2014 η Ντίλαν Φάροου επανέλαβε τον ισχυρισμό της, με ανοικτή επιστολή της προς την εφημερίδα New York Times. Ο Άλεν αρνήθηκε εκ νέου τις κατηγορίες, ενώ ο αδελφός της Ντίλαν, Μόζες, πήρε θέση λέγοντας ότι «φυσικά και ο Γούντι δεν κακοποίησε την αδελφή μου», ενώ πρόσθεσε με νόημα ότι η μητέρα τους, η Μία Φάροου, είχε χειριστεί τα παιδιά της για να μισούν τον Άλεν, θέλοντας να τον εκδικηθεί για τον παράξενο, αλήθεια είναι, έρωτά του προς την Σουν – Γι, θετή κόρη της Φάροου. Μάλιστα, η Σουν – Γι, είχε δηλώσει ότι η Μία Φάροου ήταν αυτή που την κακοποιούσε και πως εκμεταλλεύτηκε την περιρρέουσα ατμόσφαιρα (υπόθεση Γουάινστιν) και το κίνημα «MeToo».

Οι αρνητικές επιπτώσεις

Είναι αμφίβολο αν θα μάθουμε ποτέ την αλήθεια, μίας τόσο περίεργης ιστορίας, μίας δραματικής ιστορίας μίσους που έχει εξάψει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων ανθρώπων, ενώ με τις κατάλληλες δόσεις κουτσομπολιού κίτρινων και ροζ αποχρώσεων, που προσέφεραν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, έχουν καταφέρει να βάλουν στο περιθώριο το τεράστιο έργο του Γούντι Άλεν και οι νεότερης ηλικίας να λένε όταν τον βλέπουν στους τηλεοπτικούς δέκτες όχι ένας σημαντικός σκηνοθέτης, αλλά αυτός που «πήγαινε με την κόρη του…» Μάλλον, εδώ κολλάει αυτό που είχε πει κάποτε ο ίδιος: «Ερωτεύτηκα δυο πράσινα μάτια. Το λάθος μου είναι ότι παντρεύτηκα ολόκληρο το κορίτσι».