Η Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου «δεν τήρησε φέτος τα υψηλότερα πρότυπα, επιλέγοντας να υποστηρίξει και να προωθήσει μια ταινία “ φτιαγμένη” για την τηλεόραση» υποστηρίζει ο Τίμοθι Ρίτσαρντς, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας διανομής και προβολής κινηματογραφικών ταινιών VUE.

Σε επιστολή του προς τη Βρετανική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεοπτικών Τεχνών ο Τίμοθι Ρίτσαρντς εκφράζει την αντίθεσή του στη βράβευση με τέσσερα BAFTA, μεταξύ άλλων, Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας της ταινίας «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν.

Ο Ρίτσαρντς είναι ένα ακόμη στέλεχος της βιομηχανίας του κινηματογράφου στην Ευρώπη που εκφράζει ανησυχίες ότι η Netflix καταστρέφει την κινηματογραφική βιομηχανία παραβλέποντας την παραδοσιακή κινηματογραφική διανομή ταινιών που προβάλλονται στην πλατφόρμα streaming. Οι αλυσίδες κινηματογράφων επιμένουν στο «περιθώριο» 90 ημερών αποκλειστικής προβολής στις αίθουσες προτού βγει η ταινία στο Netflix.

Υπήρξαν επίσης διαμαρτυρίες επειδή η συνδρομητική υπηρεσία συνηθίζει να επιλέγει για τις πρεμιέρες των κινηματογραφικών παραγωγών του το video streaming έναντι των κινηματογραφικών αιθουσών ή την ταυτόχρονη online και offline προβολή.

Κατά τη διάρκεια του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου που ολοκληρώθηκε το περασμένο Σάββατο, η Διεθνής Συνομοσπονδία Κινηματογράφων Τέχνης (CICAE), η οποία εκπροσωπεί κινηματογραφικές αίθουσες τέχνης σε ολόκληρη την Ευρώπη, επέκρινε τους διοργανωτές που συμπεριέλαβαν τη ταινία του Netflix – Elisa & Marcela της Isabel Coixet στο διαγωνιστικό τμήμα.