Δεν μπορεί να θυσιάζεται η στοιχειώδης ανθρώπινη συμπεριφορά και οι ανάγκες των πολιτών, στον ανταγωνισμό και την κερδοσκοπία των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και χαμηλής κοινωνικής ευθύνης», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με αφορμή το γεγονός ότι η Ryanair άφησε 184 επιβάτες στη Ρουμανία, επειδή δεν μπόρεσε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Οι επιβάτες που είχαν ξεκινήσει το ταξίδι τους από το Λονδίνο με την Ryanair κατέληξαν στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, με την εταιρεία να τους αφήνει εγκλωβισμένους εκεί.

Έπειτα από καταγγελία του γεγονότος σε τηλεοπτικούς σταθμούς και στο υπουργείο Μεταφορών, ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης έδωσε εντολή να μεταβεί στη Ρουμανία πτήση άλλης εταιρείας και να τους παραλάβει καθώς και πούλμαν.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική  περίπτωση» και τη  φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.

Σε ανακοίνωσή του το υπ. Μεταφορών αναφέρει:

Η Αεροπορική Εταιρεία Ryanair, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό Αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας.

Τέλος, και σύμφωνα  με την  ενημέρωση  που έλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Μεταφορών από τον εκπρόσωπο επίγειας εξυπηρέτησης της Αεροπορικής Εταιρείας Ryanair, στο αεροσκάφος επέβαιναν 182 ενήλικες και δύο παιδιά.  Οι 88 επιβάτες μεταφέρονται  στην Ελλάδα με πούλμαν.  Οι  89 επιβάτες θα ταξιδέψουν με  την έκτακτη πτήση της Aegian Και οι υπόλοιποι 7 επιβάτες πιθανότατα κανόνισαν την μεταφορά τους προσωπικά με άλλες πτήσεις.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επικοινώνησε με επιβάτες που βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα και έπειτα από προφορικές καταγγελίες επιβατών έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν τη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ευχαριστεί θερμά την Αεροπορική Εταιρεία Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά της Πολιτικής Ηγεσίας για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης, που θέτει οριστικό τέλος στην περαιτέρω ταλαιπωρία των πολιτών.

Εκ των υστέρων συγγνώμη

Συγγνώμη ζήτησε εκ των υστέρωνη Ryanair για την εκτροπή στην Τιμισοάρα της πτήσης από το Λονδίνο Στάνστεντ προς τη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών στη συμπρωτεύουσα.

Σε ανακοίνωσή της η Ryanair αναφέρει ότι:

«Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας».

Είχε προηγηθεί η έντονη ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών με τον Χρήστο Σπίρτζη να σημειώνει ότι η εταιρεία θυσίασε την ανθρώπινη συμπεριφορά στο χαμηλό κόστος.