Το ονοματεπώνυμο Κόλιν ΜακΡέι είναι θρυλικό για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και ειδικά για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Ο Βρετανός οδηγός γεννήθηκε στο Λάναρκ της Σκωτίας στις 5 Αυγούστου 1968 και ήταν μάλλον… φυσική εξέλιξη να ασχοληθεί από μικρή ηλικία με μηχανές και αυτοκίνητα. Και αυτό γιατί ο πατέρας του, Τζίμι ΜακΡέι, αναδείχθηκε πέντε φορές πρωταθλητής Βρετανίας στους αγώνες ράλι, ενώ και ο μικρότερος αδελφός του, Άλιστερ, «έτρεξε» στο WRC. Σε ηλικία επτά ετών ο Κόλιν οδηγούσε μηχανές και μέχρι τα 14 πανηγύριζε νίκες και τίτλους σε πρωταθλήματα. Στα 16 του αντάλλαξε τη μηχανή του με ένα Mini Cooper, ενώ την επόμενη χρονιά μετείχε για πρώτη φορά στην καριέρα του σε αγώνα ράλι, όπου τερμάτισε πρώτος στην κατηγορία του και 14ος στη γενική κατάταξη. Το 1987 κάνει ντεμπούτο στο WRC, καθώς μετέχει στο Ράλι Σουηδίας. Το 1988 κατέκτησε το πρωτάθλημα ράλι της Σκωτίας, ενώ ακολούθησαν οι τίτλοι στο πρωτάθλημα Βρετανίας του 1991 και του 1992.

Το 1993 παίρνει… προαγωγή για την εργοστασιακή ομάδα της Subaru σε επίπεδο WRC και οδηγεί τα αυτοκίνητά της έως και το 1998, ενώ το 1993 πανηγυρίζει στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας την πρώτη νίκη της καριέρας του στο WRC. Το 1995 είναι η κορυφαία χρονιά της καριέρας του, καθώς γίνεται ο πρώτος Βρετανός που κατακτά τον τίτλο των οδηγών στο WRC (ο Ρίτσαρντ Μπερνς έγινε ο δεύτερος το 2001), ενώ παραμένει μέχρι σήμερα ο νεώτερος παγκόσμιος πρωταθλητής (σ.σ. ανέβηκε στην κορυφή σε ηλικία 27 ετών και 109 ημερών). Παράλληλα, βοηθά τη Subaru να κατακτήσει τον τίτλο των κατασκευαστών την τριετία 1995-1997. Το 1999 παίρνει… μεταγραφή για τη Ford και η τετραετής συνεργασία των δύο πλευρών έχει απολογισμό εννέα νίκες στο WRC, ενώ το 2003 πηγαίνει στη Citroen και τη βοηθάει να κατακτήσει τον πρώτο από τρεις διαδοχικούς τίτλους κατασκευαστών, στην τελευταία «φουλ» σεζόν του στους αγώνες ράλι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2002, ο Κόλιν ΜακΡέι φτάνει τις 25 επιτυχίες και γίνεται ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στο WRC, ωστόσο από τότε έχουν ξεπεράσει τον συγκεκριμένο απολογισμό οι Σεμπαστιάν Λεμπ, Σεμπαστιάν Οζιέ, Μάρκους Γκρόνχολμ και Κάρλος Σάινθ. Η 146η και τελευταία συμμετοχή του σε αγώνα του WRC ήταν στο Ράλι Τουρκίας του 2006, όταν αντικατέστησε τον -κάτοχο του τίτλου- Σεμπαστιάν Λεμπ στην ομάδα της Citroen, καθώς ο Γάλλος είχε σπάσει το χέρι του σε ατύχημα με ποδήλατο. Το 2004 «έτρεξε» τόσο στον φημισμένο αγώνα 24 ωρών του Λε Μαν, όσο και στο Ράλι Ντακάρ. Επίσης, το 1996 οδήγησε το μονοθέσιο Φόρμουλα Ένα του Μάρτιν Μπραντλ στην Jordan, σε τεστ που έλαβε χώρα στο Σίλβερστοουν. Το 1996 η Βασίλισσα της Αγγλίας, Ελισάβετ, του απονέμει τον τίτλο του Μέλους του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, σε αναγνώριση για τη σπουδαία καριέρα και τις υπηρεσίες του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έγινε ακόμη πιο γνωστός μέσα από το βιντεοπαιχνίδι «Colin McRae Rally», το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1988.

Το απόγευμα της 15ης Σεπτεμβρίου 2007, ο Κόλιν ΜακΡέι χάνει τη ζωή του, όταν το ελικόπτερό του κατέπεσε 1,6 χιλιόμετρα βόρεια του Λάναρκ, κοντά στο σπίτι της οικογένειας ΜακΡέι, και τυλίχθηκε στις φλόγες. Η αστυνομία γνωστοποίησε τη σχετική είδηση αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας, αναφέροντας ότι δεν υπάρχουν επιζώντες και πως δεν είναι γνωστό πόσοι άνθρωποι επέβαιναν στο ελικόπτερο. Αργότερα οι αρχές ανακοίνωσαν ότι επέβαιναν τέσσερα άτομα στο ελικόπτερο, ενώ αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο ένας εκ των τεσσάρων να είναι ο Κόλιν ΜακΡέι. Η αστυνομία γνωστοποιεί ότι περισσότερες λεπτομέρειες για τα θύματα θα δίνονταν στη δημοσιότητα την επομένη. Την Κυριακή 16/9 η ανακοίνωση της αστυνομίας επιβεβαιώνει ότι επέβαιναν τέσσερις άνθρωποι στο ελικόπτερο και πως μαζί με τον Κόλιν ΜακΡέι σκοτώθηκαν ο πεντάχρονος γιος του, Τζόνι, καθώς και δύο οικογενειακοί φίλοι, ο 37χρονος Γκρέιαμ Ντάνκαν και ο εξάχρονος φίλος του Τζόνι ΜακΡέι, Μπεν Πορσέλι.

Τον Νοέμβριο του 2008 ο Κόλιν ΜακΡέι έγινε μετά θάνατον δεκτός στο «Hall of Fame» του αθλητισμού της Σκωτίας.